zaterdag 14 november 2015

Iwan de Brabander!

Image title

Iwan de Brabander!

(Fotograaf)

Wie ben je?
Iwan de Brabander.
Waar kom je vandaan?
Den Haag.
Wat doe je in het dagelijks leven? 
Administratief medewerker , fotograaf, bassist, blogger en alles wat op mijn pad komt. 
Wat doe je het allerliefst?
Fotograferen en bas spelen 
Hoe ben je erachter gekomen dat je FOTO'S maken leuk vond en dat je er ook aardig goed in ben? 
Door de leuke en lieve en ondersteunende reacties die ik van vrienden en artiesten kreeg.
Je fotografeert naast individuele personen ook graag bij optredens. Welke bands heb je allemaal al gefotografeerd? 
En heb je misschien een paar FOTO'S waar jij trots op bent die ik mag gebruiken bij MIJN blog? 

De bands die ik heb gefotografeerd... Di-Rect, Kern Koppen, Golden Earring, Nick en SIMON , Van Velzen, 
Dilana Smith, The Indien, The Black Veins, The Deaf... en nog heel veel meer. 
Image title
FOTO The Deaf.

Word je altijd gevraagd om te fotograferen bij optredens of doe je het ook uit jezelf? 
Beiden. 
Wat is het gĂȘnante wat je ooit heb meegemaakt tijdens het fotograferen? 
Dat na een optreden van een band, Yasmin, MIJN geheugenkaart kapot ging. Gelukkig nog een deel van mijn foto's terug kunnen krijgen 
met een hulpprogrammaatje. Dat was echt verschrikkelijk. 
Heb je wel eens last gehad van de andere fotograven, die op z'on optreden ook bezig zijn? 
Heel soms, maar hoe langer je fotografeert en hoe relaxter je zelf bent, hoe relaxter de sfeer is. 
Ik heb in de loop van de jaren al best wat fotobuddies leren kennen. 
WELK moment van alle keren dat je bezig was met fotograferen bij een band, is je het meest bij gebleven? 
Ik kan me 90% van alle optredens die ik heb gefotografeerd herinneren. 
Ik beleef het optreden door mijn lens. Alsof het optreden alleen voor mij is. 
Wie hoop je nog eens te mogen vastleggen? 
Heel veel artiesten hoop ik nog voor mijn lens te krijgen. Mijn grote buddy Jake Clemons, saxofonist bij Bruce Springsteen, hoop ik nog vaak te fotograferen. Maar alle muzikanten, waarbij de passie naar voren komt fotografeer ik graag.GEEN geposeerde 'kijk mijnheer de fotograaf, hier sta ik dan' foto's voor mij....

Image title
FOTOSpike van Zoest.


Kopfoto en eerste foto van Iwan de Brabander gemaakt door: Pamela Bakhuizen.
Foto's The deaf gemaakt door: Iwan de Brabander.
Met toestemming van Iwan de Brabander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten