dinsdag 10 november 2015

Wat als....?

Wat als?


Stel je even voor...
Je staat met je boodschappenkar bij de kassa en je wilt pinnen. Maar na drie keer
proberen weigert het pinautomaat . Je gaat naar de pinautomaat die tegenwoordig
ook in de supermarkten staan. Dit apparaat weigert ook.
Je weet dat je nog genoeg op je bank hebt staan dus het kan niet zijn dat je geen geld meer hebt. 
Je bied je excuses aan bij de caissière en gaat naar huis.
Je wilt op je internetbankieren kijken maar de site werkt niet. Je denkt dat de bank misschien 
storing heeft en morgen zal het wel goed zijn.

De volgende dag probeer je het weer bij de pinautomaat maar het scherm is zwart.
Winkels zijn dicht of hebben een briefje alleen in cash betalen.
Je denkt er nog niet veel van, maar je vind het wel raar.
Je belt naar je bank maar geen gehoor.
Je gaat langs de bank om wat informatie te vragen maar er hangt een briefje aan het raam dat je kan bellen naar een nummer. 
Je belt naar het nummer en weer geen gehoor.
Je hoopt genoeg eten te hebben, tot de bank het weer doet.

Een week later de banken werken nog steeds niet. Je eten wat je nog had, is nu bijna op.

Wat als alle banken sluiten en niet meer open gaan.
Wat als je geen geld meer kan pinnen.
Wat zou je doen?

Ik ben hier zelf al op aan het voorbereiden. Ik probeer iedere keer met het boodschappen doen wat extras mee te nemen 
wat lang houdbaar is. Ik neem extra medicatie mee zoals paracetamol en vitamines.

Waarom?

De kans op een grote crisis nog erger dan we nu al gehad hebben, is erg groot. En ook als het niet gebeurt, dan heb ik in ieder geval wel mijn best gedaan om te zorgen, dat ik genoeg eten in huis hebt om in ieder geval een maand door te komen met mijn kinderen.
Ik probeer iedere maand geld in huis te houden voor het geval dat ik ooit voor die kassa staat.

Wat gebeurt er wanneer het eten opraakt en mensen kunnen niet voor zichzelf zorgen, want bijna niemand kan meer een moestuin aanleggen. Zoveel land hebben we niet meer aan onze huizen. De meeste mensen wonen hoog en hebben geen tuin.
Mensen zullen elkaar gaan vermoorden voor eten, of misschien wel elkaar opeten.
Er zal veel geweld zijn om benzine want ook dat kan je niet meer betalen. 

Ik hoop dat we dit niet zullen mee maken maar de kans is groot.

Voor de mensen die skeptisch zijn, ik snap het. Dat ben ik zelf ook. Maar zorg in ieder geval dat je genoeg eten in huis heb,
voor een week of een maand, mocht het gebeuren. Je kan het altijd tussen door eten en daarna aanvullen.

X Liekje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten