zondag 15 november 2015

Tovenaar Boris en de kikker!

Tovenaar Boris en de kikker!

Dit verhaaltje heb ik samen met mijn zoon Chris gemaakt.
Ik vind het erg leuk, om dit te doen misschien ga ik het nog wel vaker doen! :)

Tekening gemaakt door Chris.

Dit is het verhaal van tovenaar Boris.
Boris had een mooie hoed en een toverstaf.
Hij was een hele lieve tovenaar maar we moesten we voor hem oppassen,
want hij had waterpokken.

Tovenaar Boris liep langs de vijver een beetje na te denken, toen hij een stemmetje hoorde.
Hij keek om zich heen en zag op de kant een kikker. 
'Hallo beste kikker, zei jij iets tegen mij?'
'Kwaak, Ja kwaak, ik wil graag een prins worden kwaaak.'
Boris dacht er eens even over na en zei daarna: 'Goed ik verander je in een prins.'
Hij slingert met zijn toverstaf en zegt: 'Kikkerdiekikkerdieprins.' En ploep de 
kikker is veranderd in een prins. 
'Wat is jou naam?' vraagt Boris aan de prins, mijn naam is Karel, zegt de kikker.
'Ik ga maar eens kijken of er wat te eten is,' zegt karel.

Na een paar dagen zag tovenaar Boris dat prins Karel alleen maar heeft liggen niksen 
en zich alleen maar zat vol te eten.
Dat vond tovenaar Boris niet zo leuk en hij ging naar prins Karel toe.
'Prins Karel ik vind het niet netjes, dat je alleen maar zit te eten en verder niks. Ik heb een opdracht voor je,
als je deze doorstaat mag je voor altijd een prins blijven. Maar als je het niet doet, dan verander ik je weer 
in een kikker.'Daar schrok prins Karel wel van.
'Je moet voor iedereen in dit koninkrijk een heerlijke maaltijd bereiden, maar dan wel dat je zelf de ingrediĆ«nten 
gaat kopen en  plukken en bereiden.' 
Prins Karel wilde dit eigenlijk niet doen, want hij wilde liever eten en lekker luieren.
Maar hij wilde ook niet terug veranderen in een kikker. Hij nam de opdracht aan.

Prins Karel ging langs alle boerderijen en harkte en plukte en zaaiden. Hij nam de beste aardappels, 
bonen en appels en peren mee. Hij ging naar de slager en nam het beste vlees mee.
Daarna ging hij langs de wijnboerderij en nam de beste wijnen mee die hij kon krijgen.
Hij ging weer terug en bracht alles naar de keuken. Maar er was nog een probleem.
Hij kon helemaal niet koken. Snel ging Karel naar een boekenwinkel en haalde de beste kookboeken
die er bestonden in het land.

Hij begon met koken. Hij maakte taarten, salades, en kippenbouten, 
de heerlijkste stoofpotten en fruitsalades.Hij was wel uren bezig. 
Na dat prins Karel alles af had, brachten de bedienden alle gerechten naar de grote lange TAFEL .
Aan tafel zaten alle 60 inwoners van het koninkrijk. Hij was ook best wel zenuwachtig
of iedereen het wel lekker zou VINDEN .
Tovenaar Boris naam als eerste een hapje, en toen nog een, hij kreeg een glimlach op zijn gezicht.
'Dit is het allerlekkerste wat ik ooit gegeten heb in MIJN hele leven.'
Iedereen begon om dat moment ook te eten.
Prins Karel mocht nu een prins blijven en leefde nog lang en gelukkig!


X Liekje en Chris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten