maandag 16 november 2015

Tjerk Koekkoek- Audio Adam


Dit interview heb ik afgenomen met Tjerk Koekkoek de zanger van Audio Adam.
Voor de mensen die deze band nog niet kennen, je kunt ze beluisteren op spotify.
Of gewoon eens naar een optreden gaan die toevallig bij jou in de buurt of omstreken is!

Persoonlijk ken ik de band nog niet zo heel erg lang sinds dit jaar heb ik hun muziek leren kennen.
En ik was meteen een fan van hun muziek. 
Ik ben ook zeer vereerd dat ik dit interview mocht afnemen!
Image title

Wie ben je?
Ik ben Tjerk Koekkoek, zanger van de band Audio Adam
Waar kom je vandaan?
Op dit moment in Utrecht
Wat is jouw rol in audio Adam? 
 Ik ben zanger, speel soms gitaar of piano en schrijf de basistracks
Wie inspirerende jou om muziek te gaan maken? 
 Toen ik een jaar of 11 was ik een groot fan van Bryan Adams. Ondanks dat die liefde verdwenen is,
 denk ik dat hij de eerste was die mij op het spoor van de popmuziek zette.
Wat is jou favoriete band/muziek?
 Eigenlijk kan ik van de meeste muziek wel genieten. Van klassiek tot aan elektronisch. 
Maar als ik een paar namen moet noemen dan zijn dat Fink, Jack Garratt, The Boxer Rebellion, 
The Kooks. En ook een hoop Nederlandse bands!
Welk nummer vind jij zelf het leukst/mooist om te zingen? 
 Persoonlijk ben ik erg fan van ons nummer The Prisoner. Lekker melancholisch wegdromen in dat nummer, zowel qua muziek als qua tekst.
Doe je nog wat anders naast je band qua werk?
 Helaas zijn er weinig zo gelukkig dat hun band genoeg geld oplevert om er van rond te komen. 
Dus ook ik heb een baan naast de muziek: ik ben apotheker. Vaak vindt men dit een verrassende combi.
Wat zijn je hobby's? 
 Eigenlijk ben ik zo druk met muziek (optreden, repeteren, muziek schrijven, andere bands bekijken, muziek luisteren) 
dat er weinig echte hobbytijd overblijft. Meestal is in de kroeg hangen met goede muziek voldoende.
Wat zijn jou toekomst wensen met betrekking tot muziek?
 Eigenlijk de clichés van grote festivals als Lowlands of Pinkpop , aangezien optreden toch de reden is waarom je muziek maakt. 
Of dan toch eindelijk echt helemaal kunnen leven van muziek. Maar laten we maar beginnen met een megahit.
Voor de mensen die dit interview lezen en jou band nog niet kennen. Wat zou je tegen ze willen zeggen?
Meer iets algemeens: kom van die bank af en gaat iets cultureels doen! Er is zoveel moois te zien in Nederland op muzikaal/cultureel vlak
en veel mensen hebben dat helemaal niet door. Zo zonde. En als je dan toch van de bank af bent, lijkt het ons leuk jou te ontmoeten, tot snel! www.facebook.com/audioadamband


Voor mijn volgers en andere lezers van dit blog, ik zou zeggen ga naar Spotify of neem een kijkje op Youtube en beluister eens de muziek van Audio Adam. 

Ik had een youtube filmpje van een nummer van audio adam geplaatst maar die wil niet werken dus voor de mensen die willen kijken heb ik hier alsnog de link :
If it takes you home een van mijn favorieten! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten